|
|
|
|
|
| PROGRAM EDUKACYJNY „Nasze dzieci są radosne” | Przedszkole STEP w Bydgoszczy realizuje własny program edukacyjny. Cechują go nowoczesne kierunki edukacyjne w których podmiotem pracy pedagogicznej jest dziecko, a nie zadania programowe.
|
Montessori – Program wychowania przedszkolnego | |  | Proponujemy i rekomendujemy bardzo ciekawą publikacji „Odkryjmy Montessori raz jeszcze...” Jest to program wychowania przedszkolnego opracowany w Polsce po raz pierwszy na podstawie teoretycznych założeń pedagogiki Marii Montessori.
Elżbieta Uniewska |
Program edukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym „W świecie literek” | Opierając się na własnych doświadczeniach w pracy, studiowaniu literatury, uczestnictwie w różnych formach doskonalenia zawodowego twierdzę, że ucząc czytać innymi niż standardowe metodami, można uzyskać efekty znacznie wcześniej niż to zakłada program dla przedszkoli. Wczesne rozpoczynanie nauki czytania (3-latki) i zabawowy charakter zastosowanych metod pozwala zminimalizować stresy, na które narażone jest dziecko w czasie nauki. Anna Paligaca |
Jestem małym artystą | W każdym dziecku kryją się zdolności, siła wyobraźni i kreatywność, trzeba je tylko ożywić, rozwijać i wspierać. Temu ma służyć program „Jestem małym artystą” który może być realizowany w każdej placówce przedszkolnej z małą grupą dzieci (6-10 osób) 5, 6 – letnich, które wykazują uzdolnienia i zainteresowania plastyczne.
Anna Paligaca |
Program „ ZDOLNY PRZEDSZKOLAK” | Program stymulujący rozwój dziecka zdolnego w wieku przedszkolnym „ZDOLNY PRZEDSZKOLAK” opracowany został przez nauczycielki Przedszkola Publicznego Nr 19 „ BAJKA” we Włocławku. Praca zespołowa |
DZIECKO LEWORĘCZNE - poradnik postępowania | Zasadniczym problemem związanym z dziećmi leworęcznymi jest ich nietypowość rodząca wiele trudności w życiu codziennym, dlatego też oddziaływania wychowawcze powinny być na to ukierunkowane. Cel takiego oddziaływania, to ułatwienie dzieciom egzystencji w świe-cie przystosowanym do zaspokajania potrzeb osób praworęcznych. Rozwijanie mocnych stron dziecka może uczynić je odpornym na konieczność stawiania czoła wielu kłopotom w życiu codziennym i przykrościom w kontaktach społecznych. Małgorzata Rosińska |
Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci | W roku szkolnym 2006/7 skończyłam terapię z dzieckiem ze sprzężonymi deficytami rozwojowymi w ramach "wczesnego wspomagania rozwoju". Napisałam dla niego indywidualny program, którym chciałabym zainteresować nauczycieli pracujących z dziećmi o podobnych potrzebach. Przemysława Matecka |
Program wychowania przedszkolnego JA, TY, MY | |  | Program Wychowania przedszkolnego „Ja, Ty, My” ma charakter integracyjny. Akcentuje wspieranie rozwoju dziecka, umożliwianie zaspokajania aktualnych potrzeb, dostosowanie zadań do poziomu rozwojowego dzieci uczęszczających do grup zróżnicowanych wiekowo. Katarzyna Sokolnicka |
Program profilaktyczny STOKROTKA | |  | Już od najmłodszych lat należy wyposażać dzieci w wiedzę i umiejętności związane z dbaniem o własne zdrowie i bezpieczeństwo. Istotne jest dla nas również przyczynienie się do poprawy funkcjonowania całej grupy jak i poszczególnych jednostek. Nasz program zapewnia wyposażenie dzieci w niezbędne sprawności, umiejętności i wiadomości dotyczące dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo.
mgr Elżbieta Pawłowska – Trytko i mgr Anna Dudek |
Program adaptacyjny „PRZYJAZNE PRZEDSZKOLE” | Pierwsze spotkanie z przedszkolem jest dla dziecka dużym przeżyciem. Jest to mały człowieczek, który prawdopodobnie po raz pierwszy na tak długi okres rozstał się z najbliższymi. Znalazł się zupełnie sam w zupełnie nowym otoczeniu. Moim zadaniem w pierwszych dniach jest poznanie dzieci i pozwolenie im na poznanie siebie. Należy zaspokoić u dzieci potrzebę bezpieczeństwa. Powinny czuć się bezpiecznie w moim towarzystwie i towarzystwie innych dzieci. Dorota Płatun |
|
1 do 12 z 12 Zobacz archiwum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26 stycznia 2021 wtorek 23:24
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
REKLAMA
|
|
 |
|
|