MAŁE DZIECKO

RADY I PORADY

PRZEDSZKOLE

KĄCIK NAUCZYCIELSKI

O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK

Forum > O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK > Dyktafon u przedszkolaka
rozpocznij nowy wątek   |  lista wątków  |   lista kategorii  

Autor: przedszkolanka 27.03.2009 10:09  
Dyktafon u przedszkolaka
Jestem młodą nauczycielką,która nie ma jeszcze dużego doświadczenia w pracy z dziećmi. Mam w swojej grupie chłopca, który chodzi do przedszkola od lutego. Dziecko rok wcześniej chodziło już do przedszkola, ale ponieważ miało problemy z mową rodzice przestali je puszczać do przedszkola, zamiast tego zaczeli leczyć je w specjalnej poradni. Dziecko ma problemy z jąkaniem się. Teraz widać znaczą poprawę. W tym miejscu pojawia się pewien problem rodzice dają dziecku do przedszkola dyktafon i wszystkie rozmowy oraz zajęcia są nagrywane na dyktafonie. Rodzice twierdzą, że muszą wiedzieć jak dziecko mówi kiedy nie jest kontrolowane przez nich. Nietety ja czuję się zestresowana, bo każdą swoją wypowiedź muszę pinlować, co jest bardzo trudne przy dużej ilości dzieci. Mam pytanie Do Was co myślicie o tej całej sytuacji czy powinnam pozwolić na nagrywanie się, czy może kategorycznie nie godzić się. Napiszcie jak uzasadnić to rodzicom.
wyślij odpowiedź

Autor: Agata 27.03.2009 16:17  
dyktafon???
Jako mama i pedagog (narazie w stanie spoczynku) bardzo Pani wspołczuje.To co najmniej dziwna sytuacja. Oczywiscie, ze nauczyciel stara sie mowic do dzieci poprawną polszczyzną, ale jest to jezyk mowiony, ktory nie jest językiem literackim i analizujac go zawsze mozna znalezc błędy. Moze rozmowa z dyrekcją? Moze ustali Pani z rodzicami, ze bedziecie wyrywkowo nagrywac, kilka minut w czasie zajęc, kilka w czasie spontanicznej zabawy itp. Nie wyobrazam sobie, ze bym byla ciagle nagrywana, to jak praca na podsłuchu...
wyślij odpowiedź

Autor: Anna 27.03.2009 16:40  
Odp:Dyktafon u przedszkolaka