MAŁE DZIECKO

RADY I PORADY

PRZEDSZKOLE

KĄCIK NAUCZYCIELSKI

O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK

Forum > O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK > 6-latek a sen w przedszkolu
rozpocznij nowy wątek   |  lista wątków  |   lista kategorii  

Autor: Elżbieta Bartkowska 15.03.2009 20:16  
6-latek a sen w przedszkolu
Witam,
jestem matka 6-latka, "mały" uczęszcza do publicznego przedszkola, grupy integracyjnej. Nasz problem polega na tym, iż większość rodziców jest zdania i chciałoby wyelimować spanie !!( własna pościel i pidżamy) w przedszkolu, zamiast spania wprowadzić tzw. czynny odpoczynek (czytanie książek, słuchanie bajek itp). Niestety nie możemy tego wyegzekwować, postawa wychowawczyć jest dość stanowcza..Co można zrobić w tym kierunku, jakimi aktami prawnymi się podeprzeć aby wyeliminować spanie w !!!zerówce !!!Przecież te dzieci za kilka miesięcy pójdą do szkoły !!
wyślij odpowiedź

Autor: nauczycielka 19.04.2009 22:43  
6-latek i sen
Jestem nauczycielka z wieloletnim stażem i naprawdę pierwszy raz słyszę ,żeby 6-letnie dzieci spały po obiedzie, to jest wprost śmieszne.W przedszkolu w którym pracuję nawet dzieci trzyletnie nie śpią po obiedzie poprostu taka była decyzja rodziców.Oczywiscie odpoczywają na kocykach a my czytamy im bajki, czy przeprowadzamy zabawy relaksacyjne.Przecież w tym przedszkolu tracą czas, który można by przeznaczyć na pracę wyrównawczą na koła zainteresowań. Proszę zapytać sie nauczycielek, czy nie słyszały o relaksacji, bo to jest naprawdę śmieszne, że każą spać tak dużym dzieciom.
wyślij odpowiedź

Autor: nauczycielka 21.04.2009 22:54  
6- latek i sen