MAŁE DZIECKO

RADY I PORADY

PRZEDSZKOLE

KĄCIK NAUCZYCIELSKI

O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK

Forum > O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK > Godność dziecka w przedszkolu
rozpocznij nowy wątek   |  lista wątków  |   lista kategorii  

Autor: Dorota S 02.01.2016 17:13  
Godność dziecka w przedszkolu
Witam. Jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego z 25 letnim stażem. Pomimo wykształcenia codziennie się uczę i nie osiadam na laurach. Praca z dziećmi w przedszkolu jest moją energią. Ostatnio jednak chyba dopuściłam się błędu. Piszę "chyba" gdyż do końca nie jestem o tym przekonana. Przed samymi świętami dostałam telefon od bardzo zdenerwowanej matki chłopca z mojej grupy. Dotyczył gimnastyki korekcyjnej, która miała miejsce 3 tyg. wcześniej. Mama miała do mnie ogromny żal, że puściłam na gimnastykę 5,5 letniego chłopca w podkoszulce i majteczkach. Bardzo często zdarza się, że dzieci /pomimo wcześniejszego ustalenia o przynoszeniu wypranych kostiumów do sali/ zostawiają je w szatni. Gdy ma miejsce taka sytuacja zawsze pozwalam dzieciom sprawdzić czy nie zostawiły stroju w szatni. Mama twierdzi,że to ja powinnam zrobić i skoro już doszło do takiej sytuacji (stroju nie było) to chłopiec powinien ćwiczyć w jeansach. Sama mam syna i na zaistniałą sytuację popatrzyłam przez jego pryzmat. Uznałam, że mniejszym złem będzie jeśli pójdzie w podkoszulce i majtkach, niż ma być narażony na jakikolwiek uraz sfer intymnych. Podkreśliłam, że moja decyzja była podyktowana troską o jego bezpieczeństwo. Zwykle, kiedy jest gimnastyka, na jej początku mam jeszcze do dyspozycji koleżankę. Tego dnia byłam w grupie sama /kol. była na całodziennym szkoleniu/, fizyczną niemożliwością było bycie w szatni i w sali. W grupie mam 22 dzieci w tym 5 niepełnosprawnych. W tamtym momencie niestety nie mogłam liczyć na pomoc pani woźnej( był to ostatni dzień przed wizytacją i wszyscy chodzili jak na szpilkach)a ja dodatkowo zszywałam 22 czapki św. Mikołaja dla swojej grupy. Chłopiec wraz z innymi