MAŁE DZIECKO

RADY I PORADY

PRZEDSZKOLE

KĄCIK NAUCZYCIELSKI

O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK

Forum > O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK > 25 dzieci w grupie i jedna pani.
rozpocznij nowy wątek   |  lista wątków  |   lista kategorii  

Autor: kuba 03.05.2012 20:14  
25 dzieci w grupie i jedna pani.
Uwazacie,że ta jedna pani da radę pracować solidnie z tak dużą grupą np.3 latków?
A może same panie nauczycielki wypowiedzą sie na ten temat?
wyślij odpowiedź

Autor: MAma 03.05.2012 20:28  
Odp:25 dzieci w grupie i jedna pani.
Wiem,że to nienormalna sytuacja ale w wielu przypadkach,zwyczajnie nie mają nic do powiedzenia.W przedszkolu (do którego pójdzie córka),nauczycielka w maluchach jest sama i 25 dzieci. Raz na jakiś czas dojdzie praktykantka(miesiąc),na spacery /plac zabaw wychodzi z woźną.Kiedyś w przedszkolu były zatrudnione panie jako pomoc nauczycielki,ale tych pań już w przedszkolu nie ma.Etaty zostały zwyczajnie zlikwidowane.Nie jestem nauczycielką ale matką.
wyślij odpowiedź

Autor: tomcug 03.05.2012 22:36  
No cóż, oczywiście, że nie jest to komfortowa sytuacja, ale my, nauczycielki, nie mamy nic do powiedzenia. Górna granica to 25 dzieci, ale zdarza się, że mamy i po 30. I nikt się nas nie pyta, czy wyrażamy zgodę na przyjęcie dodatkowych dzieci, a w razie wypadku i tak odpowiada nauczyciel. Oszczędza się na czym tylko można, szkoda, że to wszystko odbywa się kosztem dzieci. ja ma grupę dzieci 3-6 lat i w tym roku można powiedzieć, że świetną sytuację, bo tylko 23 dzieci. Z pracą teraz jest bardzo ciężko, więc nikt nie protestuje i musi sobie radzić sam. Ja mam już trochę lat pracy i potrafię opanować właściwie każdą sytuację, ale wiem, że młodym nauczycielkom łatwo nie jest.
wyślij odpowiedź

Autor: wera 10.05.2012 16:28  
odp.