MAŁE DZIECKO

RADY I PORADY

PRZEDSZKOLE

KĄCIK NAUCZYCIELSKI

O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK

Forum > O PRACY PRZEDSZKOLI I NAUCZYCIELEK > Kary zbiorowe w przedszkolach!
rozpocznij nowy wątek   |  lista wątków  |   lista kategorii  

Autor: K. 05.10.2011 17:24  
Kary zbiorowe w przedszkolach!
Chcialam sie zapytac co sadzicie o zbiorowych karach w przedszkolach, zeby wszystkie dzieci byly karane za to co zrobilo jedno dziecko.Moj syn chodzi do takiego przedszkola gdzie stosowana jest taka technika, dodatkowo dzieci maja same wymyslac kary za to co zrobilo winne dziecko...chcialam dowiedziec sie jakie sa opinie innych na temat takich technik
wyślij odpowiedź

Autor: Beata 08.10.2011 18:24  
Kary zbiorowe w przedszkolach!
Pracuję jako nauczycielka w przedszkolu 19 rok i nigdy nie karałam grupy za przewinienie jednego dziecka. A dlaczego? Bo dzieci sa jeszcze za małe na takie kary, nic z tego nie wyjdzie a jedynie zniechęcimy je do przedszkola i zniszczymy w dziecku zapał do czegokolwiek. Proponuje poruszyć to na zebraniu i przedyskutować z rodzicami oraz nauczycielką. Poproście nauczycielke aby wam wytłumaczyła co osiągnie stosując takie kary.Ja uwazam, ze nie osiągnie nic.
wyślij odpowiedź

Autor: mama W 09.11.2011 11:39  
...
do tego kary takie uczą że należy odpowiadać za inne osoby.Co za tym idzie uczą agresji do jednostki która narozrabiała. A co jak to dziecko cały czas jest niegrzeczne? Cała grupa go zaczyna nie lubić. A on może mieć po prostu problemy emocjonalne które np po pół roku znikną( bo rodzice skorzystają z pomocy psychologa) . Jednaj zawsze w oczach dzieci będzie tym przez które były karane.
wyślij odpowiedź

Autor: Mirek 17.01.2012 14:04  
czarne kropy
Witam,
Mam dziecko w prywatnym przedszkolu, które stosuje metodę wystawiania pod koniec każdego dnia dziecku serduszka lub czarnej kropy.
Mimo, że moje dziecko nie zbiera tych czarnych krop specjalnie dużo, zastanawiam się coraz bardziej nad sensem takiej gradacji.