|
|
|
|
|
| Doświadczenia emocjonalne dziecka | Czyż nie jest tak, że pewne przyzwyczajenia, obawy, leki, a nawet fobie zostały zakodowane w naszej pamięci w okresie przedszkolnym? Wszystkie emocje, przeżycia i zdarzenia są w pamięci dziecka przechowywane i wywierają wpływ na zachowanie człowieka dorosłego. W ten sposób przeszłość wpływa na teraźniejszość. Opracowanie własne redakcji |
Ruch w życiu dziecka | U małych dzieci rzuca się w oczy przede wszystkim ich ogromna potrzeba ruchu. Wraz z wiekiem, powstaje możliwość wyuczania się coraz to nowych, trudniejszych i bardziej złożonych czynności. Renata Świetlik Przedszkole STEP |
Dziecko i gry komputerowe | Zapytałam się dziecka czego szuka, może pomogę wybrać jakiś kolorowy program. Ojciec bez chwili wahania odpowiedział mi, że oni nie szukają kolorowych bajek. Oni szukają gry Tomb Rider III. Dla niewtajemni- czonych to taka gra, w której jesteśmy super dziewczyną, biegającą po dżungli i zabijającą wszystko co się rusza. Karolina Jarosz |
Wszechstronny rozwój dziecka poprzez zabawę. | |  | Zabawa odgrywa w rozwoju dziecka wielostronną rolę. Odtwarzanie np. rzeczywistości w zabawie dokonuje się w sposób symboliczny i umowny. Dziecko w zabawie odczuwa i kształtuje swoją podmiotowość. Jest w niej twórcą zabawowej przestrzeni wyobrażeniowej i sprawcą tego wszystkiego co się w niej odbywa. To poczucie sprawia, że zabawa może odegrać istotną rolę w kształtowaniu się własnego ja a więc osobowości dziecka. mgr Urszula Żarnowska |
Klocki, to ważne narzędzie rozwoju dziecka. | Wśród zabawek klocki odgrywają znaczącą rolę w rozwoju umysłowym i fizyczny dziecka. Budując dziecko uczy się form przestrzennych, wydziela obszary, określa kierunki, decyduje o kolejności czynności. Klocków w zabawach tematycznych nie można przecenić. mgr Maria Zając |
Rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym | |  | W wieku przedszkolnym emocje jak: gniew, strach, radość, wstyd, zazdrość, lub niechęć przejawiają się bardzo wyraźnie. Dziecko w tym wieku nie umie maskować swoich emocji. Do szóstego roku życia uczucia dzieci cechuje impulsywność. Gwałtowne i krótkotrwałe emocje wybuchają na zewnątrz. Jolanta Kowalik |
Rozwój dziecka w relacjach z rówieśnikami | |  | W swoim towarzystwie dzieci uczą się tego, czego nie nauczyłyby się w towarzystwie dorosłych: cech przywódczych, podziału ról, podporządkowania się normom, radzenia sobie z wrogością i rozwiązywania konfliktów, współpracy itp. Hanna Belicka |
Wspieraj geniusz swojego dziecka! | |  | Dziecięce zdolności powinno się pielęgnować i rozwijać. Pamiętając, że pracą najmłodszych jest zabawa, chcemy zaprosić dzieci (i ich rodziców) do wykonywania wyzwań. Idea jest prosta: dzieci, w dowolny sposób, realizują postawione przez Hobbart wyzwania a ich rodzice chwalą się efektami na specjalnym portalu www.hobbart.org.
|
|
1 do 9 z 9 Zobacz archiwum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 stycznia 2021 wtorek 10:54
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
REKLAMA
|
|
 |
|
|