|
|
|
|
|
| Proste życzenia małego dziecka | |  | Niematerialne potrzeby dzieci są często niezauważane i niedoceniane przez rodziców. Dziecko nie potrafi ich wyrazić, ono jedynie odczuwa niespełnienie. Dlatego właśnie przedstawiamy „Proste życzenia małego dziecka” w formie postulatów dzieci które jak nam się wydaje mogą spowodować bardzo ciekawe refleksje i przemyślenia. Artykuł własny redakcji |
Zabawki a bezpieczeństwo | Zabawka jest nieodłącznym elementem dziecięcych zabaw. Pomaga kształtować wiele umiejętności takich jak zręczność, spostrzegawczość, precyzja manualna, rozwija wyobraźnię i zdolności konstrukcyjne. Nie wszystkie jednak zabawki są dla dziecka bezpieczne. Krzysztof Matysek |
Zdolne dziecko | Dziecko zdolne to takie, które posiada umiejętność dostrzegania problemów i przystępujące do rozwiązywania ich w sposób najbardziej logiczny i skuteczny.Specjalne zdolności u dzieci są wynikiem nie tylko rozwijającego się umysłu, lecz również mogą być określane przez sposób, w jaki byliśmy wychowywani. Alicja Buczek |
Warto czytać dziecku | |  | Kiedy coś jest oczywiste, staje się mniej zauważalne, dlatego należy wciąż przypominać i jak mantrę powtarzać te słowa „warto czytać dziecku” . Jednak kiedy zacząć czytać? Który moment w życiu dziecka jest najodpowiedniejszy na rozpoczęcie przygody z literaturą? Chciałoby się odpowiedzieć – najwcześniejszy. Dorota Lipińska |
Czytamy rysunki naszych dzieci | |  | Dzieci myślą w sposób magiczny. Znajduje to odzwierciedlenie w ich obrazkach. Spontanicznie namalowane rysunki to jego życie, realny i fantastyczny świat widziany oczyma dziecka. Rysunki mogą ukazywać radość lub smutek towarzyszący dziecku w jego życiu codziennym. Są to dokumenty opisujące marzenia, sny, lęki, pragnienia. Jolanta Bot |
DZIECKO NIEŚMIAŁE | |  | Rodzice chcą, by ich dziecko było odważne, potrafiło nawiązać kontakty z rówieśnikami i dorosłymi. Martwią się, gdy unika nowych osób, atrakcyjnych miejsc, boi się, ucieka… Mgr Maria J. Bielecka. psycholog |
Jeśli chcesz być przyjacielem własnego dziecka ... | |  | Najczęściej przeżycia z własnego dzieciństwa w sposób świadomy lub nieświadomy rzutują na późniejsze traktowanie swoich dzieci. Sporą grupę stanowią jednak dorośli, którzy chcąc świadomie kształtować osobowość dziecka, poszukują dobrego wzoru. Do tych rodziców kieruję kilka wskazówek wychowawczych. Psycholog Maria J. Bielecka |
Dziecko z potrzebą dominowania | Coraz częściej w gabinecie psychologa pojawiają się rodzice, którzy nie potrafią poradzić sobie z kilkuletnimi pociechami bowiem w ich rodzinach to dziecko decyduje, co i jak będzie robić. Zagubieni, przerażeni, często ośmieszani, a przede wszystkim bezradni rodzice nie rozumieją zaistniałej sytuacji, często szukają winy w sobie, współmałżonku, dziecku. Mgr Maria J. Bielecka - psycholog |
Debiut dziecka w roli przedszkolaka | |  | Pierwsze dni pobytu dziecka w przedszkolu to czas wyzwań i emocji zarówno dla dziecka jak i jego rodziców, to ważny etap w ich życiu. dr Teresa Neckar-Ilnicka |
Jak kształtować inteligencję emocjonalną u dziecka? | |  | Zdolność logicznego i analitycznego myślenia, szybkość kojarzenia, kreatywność, przedsiębiorczość. To zaledwie kilka cech, które rodzice najbardziej cenią sobie u swoich dzieci. Niestety, nawet najlepszy zmysł techniczny nie zastąpi tego, co najbardziej ludzkie – emocji. Urszula Holik |
Dziecko uczy się czytać | |  | Wyobraźcie sobie swojego 4 lub 5 – letniego maluszka, który bierze do ręki książeczkę z przepięknymi obrazkami. Wiesz co widzi? Widzi ilustracje i nieznane znaczki. Jakieś robaczki, krzaczki, kreseczki i kółeczka zapisane obok siebie. Tekst jest, bowiem szeregiem umownych znaków. My ten cudowny kod już znamy, ale dziecko dopiero musi go przetworzyć i zapamiętać. Aleksandra Felis-Gajtkowska |
Czy z dzieckiem naprawdę trzeba się bawić? | |  | Rodzice, którzy umieją się bawić ze swoimi dziećmi i którym zabawa sprawia autentyczną przyjemność, są bardziej zrelaksowani i szczęśliwi od tych perfekcjonistów, którzy do wszystkiego w życiu podchodzą ze śmiertelną powagą.
Magda Wieteska |
Bawiąc – uczyć, ucząc – bawić | |  | Ruch i zabawa wyzwalają w dziecku radość, stają się ono otwarte i chętne do poznawania nowych rzeczy, gotowe, by w naturalny i swobodny sposób przyswajać sobie dodatkową wiedzę przekazywaną przez nauczyciela. Właśnie w zabawie dziecko zaczyna kształtować swoje zdolności umysłowe: spostrzeżenia, wyobraźnię, pamięć, uczucia i wolę. Ewa Krzesiwczyk |
O potrzebie rozmawiania z dziećmi | |  | Zapowiedź wspólnej czynności jest dla dziecka niebywale atrakcyjna. Dziecko wie, że dorosły będzie się tylko nim zajmował a bliskość, ciepło i dotyk daje mu poczucie bezpieczeństwa. Dzięki temu chętniej bierze udział w rozmowie, uważniej słucha i patrzy tam, gdzie pokazuje dorosły.
|
Dziecko, rodzeństwo, rodzina | |  | Artykuł pozwala dostrzec, jak zróżnicowane może być środowisko, w którym młody człowiek rozpoczyna swoje życie i z jak trudnymi problemami może zmagać się w rodzinnym domu. To, czy jest najstarszy, średni, czy najmłodszy, jakie są postawy rodziców wobec niego, a także z kim identyfikuje się oraz jak realizuje adlerowskie dążenie do mocy, jak wypracowuje swój indywidualny styl życia, ma zdecydowany wpływ na jego więzi z rodzeństwem. Joanna Szybiak |
Z PIASKOWNICY…. | |  | Pozwólmy dzieciom radośnie i spontanicznie i zgodnie z własnymi pomysłami korzystać z pobytu na świeżym powietrzu. Obok jedzenia i snu jest to element codziennego życia człowieka niezbędny do prawidłowego rozwoju. Dzieci w mieście mają ograniczone możliwości cieszenia się naturą. Niech te chwile spędzone na placach zabaw i w parkach będą w pełni wykorzystane, aby w zdrowym ciele wzrastał zdrowy duch. Maria J. Bielecka |
Bycie tatą | |  | By być skutecznym rodzicem, trzeba zrozumieć jak ważne jest słuchanie dziecka, rozpoznawanie potrzeb jego i własnych, jasne wyrażanie siebie, mówienie o tym, co się czuje, umiejętności efektywnej konfrontacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów i poszanowanie wartości.
Violetta Kruczkowska |
10 przykazań logopedycznych | |  | Proces uczenia nabywania przez dziecko sprawności językowej składa się z kilku etapów. Często nie uświadamiamy sobie, jak wcześnie możemy zacząć pracować nad tym, aby nasza pociecha wyrosła na krasomówcę. Warto więc zapoznać się z zaleceniami logopedy jak wspomagać dziecko w tym obszarze. Jeśli masz wątpliwości czy rozwój mowy dziecka przebiega prawidłowo, warto skorzystać z pomocy specjalisty. Logopeda Anna Siciarz |
Jak oderwać dziecko od telewizora ? | |  | Jak wynika z badań, ok. 91% polskich dzieci ogląda telewizję, a aż 60,5% robi to przez kilka godzin dziennie. Naukowcy badający rozwój dziecka zgodnie potwierdzają, że złe nawyki oglądania telewizji prowadzą do braku aktywności fizycznej (a w konsekwencji do schorzeń kręgosłupa i otyłości), problemów ze snem i koncentracją oraz trudności w nauce. Prawdziwe wyzwanie dla rodziców: Jak oderwać dziecko od telewizora?
|
|
1 do 20 z 20 Zobacz archiwum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 maja 2022 wtorek 2:21
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
REKLAMA
|
|
 |
|
|