Strona główna    Prześlij do znajomego    Forum dyskusyjne    Pobierz banner    Kontakt
 
 
 
MAŁE DZIECKO
RADY I PORADY
 
PRZEDSZKOLE
 
KĄCIK NAUCZYCIELSKI
 
 
Internet
     
 

>> Małe dziecko 
1 do 12 z 12

Charakterystyczne cechy wieku przedszkolnego
Dziecko w czasie okresu przedszkolnego pokonuje wiele etapów rozwoju, lecz pewne cechy charakterystyczne dla tego wieku warto omówić mimo, że najczęściej wydają się oczywiste.
Opracowanie własne redakcji

Witamy w dziale MAŁE DZIECKO 
Tutaj prezentujemy zbiór artykułów o rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym. Znajdziecie też Państwo informacje i wiedzę o etapach rozwoju i charakterystycznych cechach tego wieku oraz artykuły o nabywaniu i wspomaganiu umiejętności dzieci.

Zapraszamy do bloków tematycznych i prezentacji wydawniczych
* lektury dla nas - czyli ksiązki o dzieciach ich potrzebach i rozwoju oraz poradniki,
* propozycje dla dzieci - czyli to co dzieci same, lub z Państwem będą mogły czytać i poznawać.



Dojrzałość szkolna 
Jako najważniejsze kryteria dojrzałości szkolnej dziecka można wymienić: poziom mowy i myślenia, działalność celową, pamięć, koncentrację uwagi, wytrwałość, współdziałanie społeczne, umiejętność wykonywania zadań zbiorowo, rozumienie symboli.
Małgorzata Rosińska

Czynniki rozwoju dziecka sześcioletniego 
Dziecko sześcioletnie znajduje się już w trzeciej fazie rozwoju przedszkolnego i przed nim ostatnie miesiące przed osiągnięciem dojrzałości szkolnej. Sześciolatek przejawia duże zainteresowania przyrodą i zjawiskami życia społecznego. Chłonie informacje o bliższym i dalszym otoczeniu. W tym wieku lepiej radzi sobie w pracy w zespole.
Jolanta Kowalik

O potrzebie rozmawiania z dziećmi  
Zapowiedź wspólnej czynności jest dla dziecka niebywale atrakcyjna. Dziecko wie, że dorosły będzie się tylko nim zajmował a bliskość, ciepło i dotyk daje mu poczucie bezpieczeństwa. Dzięki temu chętniej bierze udział w rozmowie, uważniej słucha i patrzy tam, gdzie pokazuje dorosły.

Kulturalny maluch, czyli co zrobić, gdy Twoje dziecko zaczyna się brzydko wyrażać. 
Brzydkie słowa niestety stały się coraz popularniejszym elementem współczesnej polszczyzny – formą ekspresji, po którą wielu (zwłaszcza młodych) ludzi sięga coraz chętniej. Dzieci bardzo często nie rozumieją tego, co mówią. Jako mali obserwatorzy wielkiego świata, zwykle małpują wszystko to, co je zainteresowało.

Dziecko, rodzeństwo, rodzina 
Artykuł pozwala dostrzec, jak zróżnicowane może być środowisko, w którym młody człowiek rozpoczyna swoje życie i z jak trudnymi problemami może zmagać się w rodzinnym domu. To, czy jest najstarszy, średni, czy najmłodszy, jakie są postawy rodziców wobec niego, a także z kim identyfikuje się oraz jak realizuje adlerowskie dążenie do mocy, jak wypracowuje swój indywidualny styl życia, ma zdecydowany wpływ na jego więzi z rodzeństwem.
Joanna Szybiak

Z PIASKOWNICY…. 
Pozwólmy dzieciom radośnie i spontanicznie i zgodnie z własnymi pomysłami korzystać z pobytu na świeżym powietrzu. Obok jedzenia i snu jest to element codziennego życia człowieka niezbędny do prawidłowego rozwoju. Dzieci w mieście mają ograniczone możliwości cieszenia się naturą. Niech te chwile spędzone na placach zabaw i w parkach będą w pełni wykorzystane, aby w zdrowym ciele wzrastał zdrowy duch.
Maria J. Bielecka

Bycie tatą 
By być skutecznym rodzicem, trzeba zrozumieć jak ważne jest słuchanie dziecka, rozpoznawanie potrzeb jego i własnych, jasne wyrażanie siebie, mówienie o tym, co się czuje, umiejętności efektywnej konfrontacji, umiejętności rozwiązywania konfliktów i poszanowanie wartości.
Violetta Kruczkowska

10 przykazań logopedycznych 
Proces uczenia nabywania przez dziecko sprawności językowej składa się z kilku etapów. Często nie uświadamiamy sobie, jak wcześnie możemy zacząć pracować nad tym, aby nasza pociecha wyrosła na krasomówcę. Warto więc zapoznać się z zaleceniami logopedy jak wspomagać dziecko w tym obszarze. Jeśli masz wątpliwości czy rozwój mowy dziecka przebiega prawidłowo, warto skorzystać z pomocy specjalisty.
Logopeda Anna Siciarz

Jak oderwać dziecko od telewizora ? 
Jak wynika z badań, ok. 91% polskich dzieci ogląda telewizję, a aż 60,5% robi to przez kilka godzin dziennie. Naukowcy badający rozwój dziecka zgodnie potwierdzają, że złe nawyki oglądania telewizji prowadzą do braku aktywności fizycznej (a w konsekwencji do schorzeń kręgosłupa i otyłości), problemów ze snem i koncentracją oraz trudności w nauce.
Prawdziwe wyzwanie dla rodziców: Jak oderwać dziecko od telewizora?

1 do 12 z 12

Zobacz archiwum
 
 
 
 
 
     
 
21 listopada 2017 
wtorek 18:44
 
HOME
FORUM
PORADNIE
PRZEDSZKOLA
 
 

REKLAMA




 góra     powrót
© STEP   |   Design by 3xw.pl   |   Hosting Infocomp